سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا امکان معامله نفت وجود دارد؟

نظر

بروکر نفت چیست؟

طلای سیاه در یک دهه اخیر، پر حاشیه‌ترین ماده در سطح جهان بوده که همواره اکتشاف، استخراج، توزیع و نهایتا قیمت آن، مورد مناقشه‌ی قدرت های جهانی قرار گرفته است. هر زمان که قیمت نفت در حال نوسان است، کشورهای تولید کننده یا کشورهای صنعتی نشست‌های متعددی برگذار کرده تا روند آتی قیمت را در کنترل خود بگیرند. اگر قیمت این ماده تا این حد مهم بوده و هر رخدادی حتی به کوچکی حمله پهبادی به یکی از پالایشگاه‌های عربستان می‌تواند قیمت آن را تا این حد تغییر دهد، چرا افراد نتوانند برروی خرید و فروش آن سرمایه گذاری نمایند؟

بله، امکان معامله نفت وجود دارد. نه تنها این امکان وجود داشته بلکه روش معامله کردن آن حتی از خرید دلار از صرافی در مرکز شهر ساده تر است. برای این کار، کافی است که ابتدا به یک کارگزاری مراجعه کرده (به سایت مراجعه کرده!) و یک حساب معاملاتی در فارکس ایجاد نمایید. اگر مراحل ثبت نام فارکس را نمیدانید، آین مقاله میتواند به شما کمک نماید. پس از آن، به دنبال نمادهای نفت در پلتفرم معاملاتی باشید. عموما این نمادها با نام BRENT که مربوط به نفت خام برنت بوده و یا نماد WTI که مربوط به نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا است، عرضه شده است.

سپس می‌توانید با هر میزان سرمایه گذاری، وارد معاملات خرید و فروش شده تا از افزایش قیمت و یا حتی کاهش قیمت، درآمد کسب کنید. اما دقت داشته باشید که یکی از مهمترین اقدامات برای کسب سود مناسب از معامله نفت، انتخاب بروکر نفت است. بروکر نفت، باید کارمزدهای اندکی دریافت نموده، از استراتژی‌های مختلف معاملاتی پشتیبانی کرده و نهایتا نیز پشتیبانی فارسی زبان داشته باشد. با بررسی تمامی این پارامترها و همچنین چند پارامتر مهم دیگر، کارگزاری آی اف سی مارکتز و همچنین بروکر ارانته برای این مدل از سرمایه گذاری معرفی شده‌اند.

برای کسب اطلاعات کامل از نحوه سرمایه‌گذاری برروی نفت، مقاله بروکر نفت را مطالعه نمایید.