سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاطی در سریال یاغی از چه سازی استفاده میکند؟

نظر

ساز عاطی در سریال یاغی

سریال یاغی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، توانسته ساز جدید هنگ درام را به مخاطبان بشناساند. این ساز با قیمت حداقل 5 میلیون تومان در فروشگاه های کشور عرضه شده و به لطف یادگیری آسان و وجود محتوای آموزشی فراوان، توانسته محبوب شود. ساز هنگ درامی که در این سریال استفاده شده، در حقیقت ارزان ترین برند ایرانی با نام آرشا بوده که عموما توسط هنرجویان و افرادی که به دنبال یک ساز اقتصادی هستند، استفاده میشود. این ساز در گام ر مینور بوده که با چینش D Kurd تولید شده است. در حقیقت، گام ر مینور یکی از بهترین گام های هنگدرام برای نواختن انواع موسیقی های دلنشین است. قیمت هنگ درام آرشا تقریبا 4 میلیون و 500 هزار تومان بوده و عموما ساز هنگدرام را به همراه کیس محافظ خریداری میکنند. چرا که ساز به ضربه حساس بوده و ممکن است کوک نت ها جابجا شود.

بر خلاف سازهای دیگر، امکان تعمیر و اصلاح کوک در این ساز وجود نداشته و به همین جهت باید بیشترین مراقبت را از ساز انجام داد. بعضی از خریداران هنگدرام از سافت کیس که قیمتی نزدیک به 500 هزار تومان دارد استفاده کرده و بعضی نیز از هاردکیس که قیمتی نزدیک به 3 میلیون تومان. عموما افرادی که برندهای گرانتر هنگ درام را خریداری میکنند، مثلا برندهای اکو، کیتا و وندا، از هاردکیس استفاده کرده تا ارزش ساز خود را حفظ نمایند. در نقطه ی مقابل، خریداران هنگ درام آرشا عموما به سافت کیس بسنده خواهند کرد.

ساز هنگ درام در سال 2001 میلادی و توسط یک شرکت سوئیسی رونمایی شد. در همان اوایل ویدئوهای جذابی از این ساز بیرون آمد که باعث شد تا بسیاری از افراد با نوای دلنشین این ساز آشنا شوند. در همان اوایل قیمت این ساز بسیار گران و در حدود 5 هزار دلار بود. امروزه نیز تولید کنندگان این ساز، قیمتی بین 1500 تا 6000 دلار را برای ساز خود در نظر گرفته اند. اما خوشبختانه برندهای ایرانی تولید کننده این ساز، هم کیفیت بسیار مطلوبی دارند و هم قیمت آن ها بین 5 تا 20 میلیون تومان است که در مقایسه با محصولات خارجی بسیار ارزان قیمت تر است. اگر قصد خرید هنگ درام آرشا را دارید به این لینک مراجعه نمایید تا از کوک بودن تمام نت ها مطمئن شوید.